به گزارش بشری، ایرج علیزاده با اعلام این خبر گفت: پیشفروش بلیتهای نوروزی ناوگان حمل و نقل مسافری از یکم اسفند ماه ۱۴۰۳ بهصورت اینترنتی و حضوری در محل دفاتر فروش بلیت، دفاتر شرکتهای حمل و نقل مسافر مستقر در پایانههای مسافری استان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف تسهیل در تهیه و خرید بلیت، در سکوهای معتبر فروش اجرا میشود، افزود: طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ ادامه دارد.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان هرمزگان ادامه داد: در همین راستا، سامانه رزرواسیون ذیل سامانههای فروش اینترنتی بلیت فعال شده است تا در صورت بالا بودن تقاضا و تکمیل ظرفیت سفرها، با خالی شدن ظرفیت و ایجاد سرویسهای فوقالعاده، به متقاضیان بلیت اطلاعرسانی شود.
علیزاده اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل مسافری در طرح نوروزی که مقارن با ایام مبارک ماه رمضان است، موظف به ارائه خدماتی ازجمله انجام بهموقع سفر، توقف در مجتمعهای بینراهی معتبر، توقف جهت اقامه نماز، برخورد مناسب با مسافر، پذیرایی مختصر و رعایت تمامی مسائل ایمنی مانند عدم حمل کالاهای خطرناک هستند.
این مسئول از تشدید نظارتها و برخورد قاطع با تخلفات ناوگان و شرکتهای مسافری خبر داد و گفت: قطعاً در ایام نوروز نظارتها بیش از پیش خواهد شد تا مسافران با آرامش خاطر سفری ایمن را تجربه کنند.
وی خاطرنشان کرد: از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ۷ هزار و ۶۹۰ نفر با ۶۶۰ سفر برون شهری و ۱۹ هزار و ۵۹۶ نفر با ۲ هزار و ۳۸۷ سفر درون شهری جابجا شدهاند.
مجموعه اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان همزمان با تمام ظرفیت حمل و نقل جادهای شامل ۵۹ شرکت فعال حمل و نقل مسافری و ۴ پایانه مسافری عمومی در بندرعباس، بندرلنگه، قشم و رودان تلاش دارد خدمات مطلوبی به مسافران جادهای ارائه و بستر سفرهای ایمن را برای آنان فراهم کند.
مسافران در صورت داشتن اعتراض، شکایت و یا هرگونه انتقاد میتوانند موارد را از طریق سامانه گویای ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۵۱۴۱، مراجعه به نماینده سازمان مستقر در ترمینال مسافربری خلیج فارس (قرارگاه نوروزی ۱۴۰۴) و مراجعه حضوری به اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان (اداره حمل و نقل مسافر) اقدام کنند.