به گزارش بشری خبر، علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راهآهن هرمزگان، و محمد قائدی، مدیرعامل شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگه زاغ، امروز در جلسهای مشترک، راهکارهای افزایش ظرفیت حمل سنگآهن و کنسانتره از ایستگاه تزرج به بندرعباس را با هدف تسهیل صادرات، کاهش هزینهها و کاهش آلودگیهای زیستمحیطی بررسی کردند.
قائدی با اشاره به توان تولید و حمل سالانه یکونیم میلیون تن سنگآهن و کنسانتره توسط این شرکت، توسعه و تجهیز سکوی بارگیری ایستگاه تزرج را عاملی مهم در تسریع انتقال محمولهها دانست.
مدیرعامل شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگه زاغ تأکید کرد: حملونقل ریلی علاوه بر صرفهجویی اقتصادی، موجب کاهش اثرات مخرب زیستمحیطی نیز میشود.
مدیرکل راهآهن هرمزگان نیز ایستگاه تزرج را یکی از نقاط کلیدی شبکه ریلی استان معرفی کرد و پیشنهاد انجام مطالعات احداث خط فرعی از ایستگاه تزرج تا معدن را مطرح کرد.
نصیری برازنده گفت: این طرح، ظرفیت جابهجایی بار را به شکل قابل توجهی افزایش داده و امکان اتصال مستقیم معدن به شبکه ریلی کشور را فراهم میکند.
در پایان این نشست، دو طرف بر لزوم انتقال بارهای معدنی از جاده به ریل بهعنوان یک سیاست راهبردی توافق کردند؛ اقدامی که میتواند با کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک جادهای و ارتقای بهرهوری، الگویی موفق برای توسعه پایدار در بخش معدن و صنعت کشور باشد.