به گزارش بشری، سردار علی اکبر جاویدان گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۳۷ هزار و ۴۷۵ مورد تماس تلفنی شهروندان و مسافران نوروزی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۲ مورد معادل ۳۸ درصد، عملیاتی و به حضور ماموران در صحنه و ارائه خدمات پلیسی منجر شده است.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: ۲۳ هزار و ۶۲ مورد،حدود ۶۲ درصد از تماسها توسط کارشناسان پلیس به راهنمایی و ارشاد شده و ۱۴۱ فقره این تماسها غیرقابل رسیدگی بوده است.
این مقام انتظامی عنوان کرد: بیشترین تماس عملیاتی ۱۱۰ در ایام تعطیلات نوروز به ترتیب با ۵۹.۵ درصد به شهرستان بندرعباس، ۷.۱ درصد به میناب و ۶.۶ به قشم مربوط بود و به طور میانگین در هر ساعت ۱۰۴ فقره تماس با مرکز فوریتهای پلیسی برقرار و در هر ساعت نیز ۴۰ تیم عملیاتی پلیس برای رسیدگی به تماس شهروندان و مسافران به آدرسهای اعلامی اعزام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز کاربران سایت مرکز کنترل فرماندهی استان با ۲ هزار و ۸۵۴ نفر از شهروندان و مسافران نوروزی در خصوص رضایتمندی آنان از عملکرد ماموران، تماس حاصل کردند که فقط ۳ درصد آنان از ارائه خدمات پلیس اعلام نارضایتی کردهاند.
مقام ارشد انتظامی استان هرمزگان یکی دیگر از توانمندیهای پلیس را راهاندازی سامانه پیامک ۱۱۰ با شماره تلفن ۱۱۰۷۶ برای افراد سخت گویش خصوصا ناشنوایان و کم شنوایان و سایر افرادی که در شرایط خاص هستند عنوان کرد.
وی ادامه داد: اینگونه افراد میتوانند خواسته انتظامی خود را به مرکز تجمیع ۱۱۰ استان هرمزگان از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۷۶ ارسال کنند که بلافاصله خبر از طریق سامانههای تخصصی به کلانتری، پاسگاهها و پلیسهای تخصصی ارجاع و به خواسته آنان همانند سایر افراد جامعه رسیدگی خواهد شد.