به گزارش بشری، اولین نشست کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی در این نشست با تسلیت شهادت رئیسجمهور و همراهان ایشان گفت: بهمن ماه ۱۴۰۲ در جریان سفر دوم رئیس جمهور شهید به هرمزگان، کار ثبت، پالایش و ارجاع بیش از ۸۰ هزار درخواست مردمی دریافت شده، انجام شده است.
وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به درخواستهای ثبت شده، گفت: رویکرد و منش رئیس جمهور شهید ما تا لحظه شهادت پربرکتشان، خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات مردم بود بر همین اساس پیگیری جدی تمامی درخواستهای دریافت شده در سفر ایشان به استان ادامه دارد.
مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان با اشاره به مهلت یک ماهه پاسخگویی مراجع رسیدگی به درخواستهای ارسالی، افزود: مهمترین مرحله کاری همکاران سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) پیگیری و دریافت پاسخ درخواستهای مردم است و مدیران موظفند پاسخگویی به ارجاعات سامد به دستگاه اجرایی خود را در اولویت قرار دهند.
وی پاسخگویی مناسب و بموقع دستگاههای اجرایی و بانکها به درخواستهای مردمی را از شاخصهای مثبت ارزیابی عملکرد برشمرد و ادامه داد: درحال حاضر دستگاههای اجرایی و بانکها در بستر اینترنت به مرکز سامد متصل هستند و موارد ارجاعی هم از طریق رابطین سامد دستگاهها با جدیت پیگیری میشود.
به گفته این مسئول، تمامی درخواستهای مردمی به استثنای تعداد محدودی که بدون مشخصات یا شماره ارتباطی بودند، همه ثبت و کد رهگیری را به متقاضی ارسال کردیم، سپس برحسب موضوع به مراجع رسیدگی نیز ارجاع شده بنابراین مردم شریف استان برای رصد درخواست خود میتوانند با شماره ۱۱۱ تماس بگیرند و با اعلام کدرهگیری یا کد ملی خود از وضعیت درخواستشان مطلع شوند.