به گزارش بشری، نشست هوشمندسازی فرآیند کمیسیون ماده پنج با استفاده از سامانه دانش بنیان در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.
محمد مرودی در این نشست گفت: این اقدام مهم در راستای تحقق دولت هوشمند و الکترونیک انجام میشود که علاوهبر ارتقاء بهرهوری و کاهش هزینههای دولت با شفاف سازی امور و پیشگیری از تخلفات احتمالی، رضایتمندی مردم را نیز در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به حجم بالا و پراکندگی پروندهها و درخواستهای متقاضیان افزود: باتوجه به سوابق موضوعات، ایجاد بایگانی الکترونیک ضرورتی در مسیر تکریم ارباب رجوع و تسریع در پاسخگویی همچنین هماهنگی همه جانبه در بررسیهای کارشناسی و گزارشگیری خواهد بود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان درباره اجرای هوشمندسازی کمیسیون ماده پنج نیز توضیح داد: در این محصول دانش بنیان، مشخصات،گردش کار و نتیجه پروندههای قابل طرح در کمیسیون تعریف شده که در سطح شهر، شهرستان، استان و وزارت خانه قابل مشاهده و در دسترس متقاضی نیز قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: باید کارشناسان و مدیران همه دستگاههای مرتبط پس از استقرار سیستم در استان تمامی فرآیندهای کمیسیون ماده پنج را بصورت الکترونیکی انجام دهند و تشکیل پرونده خارج از سامانه قابل بررسی نخواهدبود.
کمیسیون ماده پنج به ثبت، بررسی و رسیدگی به درخواستهای متقاضیان تغییر کاربری زمین در سطح شهرهای استان مربوط میشود که جلسات آن در حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار میشود.
اعضاء این کمیسیون عبارتند از استاندار یا معاون عمرانی (رئیس جلسه)، مدیرکل راه و شهرسازی (دبیر)، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل میراث فرهنگی و شهردار شهر مربوطه؛ فرآیند هوشمندسازی این کمیسیون نیز در هرمزگان بعنوان استان پیشرو در کشور از اوایل شهریور ماه آغاز میشود.