• امروز : شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۴
کل اخبار : 3796اخبار امروز : 9
2
مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد؛

تعمیر نزدیک به ۲ هزار فروند کشتی در ایزوایکو/کارفرمایان در نگاه به داخل از حفاری شمال الگو بگیرند

  • کد خبر : 3445
  • 20 خرداد 1403 - 16:15
تعمیر نزدیک به ۲ هزار فروند کشتی در ایزوایکو/کارفرمایان در نگاه به داخل از حفاری شمال الگو بگیرند
مدیرعامل ایزوایکو گفت: تاکنون یک‌هزار و 965 فروند کشتی بزرگ و کوچک در ایزوایکو تعمیر شده‌اند و درحال حاضر امکان ظرفیت توان تعمیراتی برای ما وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بشری، سلمان ضربی در نشستی که بعد از آغاز عملیات تعمیراتی دکل سحر ۱ برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۴ مجتمعی سرآمد و الگو برای تعمیر کشتی باشیم.

وی ادامه داد: پیش از این ما باید به دنبال کشتی‌ها بودیم اما درحال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که خدمات را پیش فروش می‌کنیم، اسکله‌های ما پر است و اگر کسی درخواست تعمیر داشته باشد باید ۴ ماه در نوبت باشد؛ البته کمبود اسکله هم داریم که باید روی آن کار کنیم.

مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد: باتوجه به توسعه فعالیت‌های ایزوایکو در سال‌های گذشته توانستیم ضمن عمل به تعهدات، بدهی‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی را کاهش دهیم، البته این‌ها کافی نیست و انتظار داریم کارفرمایانی که نگاه به خارج دارند به توان داخلی اعتماد کنند و از حفاری شمال الگو بگیرند، چرا که این کار ضمن جلوگیری از خروج ارز به اشتغالزایی هم کمک می‌کند و نتیجه می‌دهد.

وی با اشاره به امکان افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ظرفیت تعمیراتی بیان کرد: در حوزه ساخت هم پروژه‌های نوسازی خوبی را آغاز کرده و نوسازی ۳ فروند شناور نوسازی کلیدخورده که در نوع خود کم نظیر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۳۴۱ فروند کشتی در ایزوایکو ساخته و به کارفرمایان تحویل داده شده، همچنین در ۱۷ واحد بزرگ نفت و گاز پروژه انجام داده‌ایم که تعمیرات ۱۱ واحد به اتمام رسیده و امروز هم تعمیر سکوی سحر و دنا آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اقدامات توسعه‌ای در ایزوایکو در تعمیرات کشتی از خارج بی‌نیاز شده‌ایم و مراجعه به خارج برای این کار به صرفه نیست و توجیهی ندارد؛ البته خود را از تکنولوژی‌های روز بی‌نیاز نمی‌بینیم.

ضربی ادامه داد: امکان توسعه فعالیت‌های تعمیراتی بویژه در شناورهای بزرگ وجود دارد، شرکت‌هایی مانند کشتی‌رانی ایران و شرکت ملی نفت‌کش به‌صورت پراکنده با ما همکاری دارند؛ البته همکاری نفت‌کش مداوم و مستمر است و در سال چند فروند کشتی را برای آن‌ها تعمیر می‌کنیم اما انتظار است بیشتر از این‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه تعمیرات در داخل از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است و با ارز سنا و نرخ “ای‌تی‌اس” انجام می‌شود تاکید کرد: این مابه‌التفاوت بین ارز آزاد و غیرآزاد درپی انجام تعمیرات در داخل، برای بخش خصوصی بسیار دارای اهمیت و تعمیرات کشتی در ایزوایکو قیمت تمام شده را  حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : http://boshrakhabar.ir/?p=3445

نوشته های مشابه

30فروردین
انتشار جدول اجراهای جشنواره موسیقی نواحی ایران
توسط دبیرخانه جشنواره صورت گرفت؛

انتشار جدول اجراهای جشنواره موسیقی نواحی ایران

30فروردین
ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.