به گزارش بشری، حمیدرضا محمدحسینی تختی گفت: روز گذشته یک فروند کشتی برای بارگیری در بندر شهید باهنر پهلودهی شده است.
وی مقصد این کشتی را کشور چین اعلام کرد که به دلیل اهمیت ایمنی در بارگیری آهن اسفنجی، مخازن آن پس از تزریق گاز نیتروژن تا بندر مقصد پلمب میشوند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به اینکه این کشتی با ۲۰۰ متر طول و ۲۳ متر عرض، گفت: کشتی یادشده حدود ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی بارگیری میکند.
محمدحسینی تختی افزود: آبخور خروجی این شناور پس از بارگیری ۱۱ متر است و بارگیری آن نیز تقریبا در ۸ روز انجام میشود.
وی در خصوص پهلودهی یک فروند کشتی ۶ هزار تنی نیز گفت: این کشتی نیز قرار است ۴ هزار و ۵۰۰ تن سیمان به صورت کیسه بارگیری کند.
این مسئول افزود: بارگیری یکهزار و ۵۰۰ تن میلگرد در این کشتی نیز در روزهای آتی انجام میشود.
محمدحسینی تختی با بیان اینکه آبخور این کشتی نیز پس از بارگیری به هفت و نیم متر میرسد، اضافه کرد: بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و جزء بنادر فعال ایران محسوب میشود.
بندر شهید باهنر جزو بنادر مهم صادراتی کشور محسوب میشود که در امور صادرات کالای نفتی و غیر نفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بینالمللی جایگاه ویژهای دارد.
موقعیت ممتاز جرافیایی در دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیجفارس، اتصال به راههای بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیجفارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
برخورداری از آبخور ۱۱ متری در زمان جذر کامل، جزو مهمترین ویژگیهای بندر شهید باهنر است که پس از بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.