به گزارش بشری، حمید باسره گفت: یکی از روشهای مشارکت و همراهی مردم و خیرین در رفع مشکلات نیازمندان صدقه است که با روشهای متنوع سنتی و نوین توسط مردم عزیز و خیرخواه پرداخت میشود.
وی افزود: در ۷ ماهه ابتدایی امسال، ۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان با روشهای نوین و الکترونیکی، ۱ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری محلات و ۸۸۸ میلیون تومان نیز صنادیق معابر و بزرگ مستقر در اماکن عمومی جمعآوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه آسانترین و سریعترین روش پرداخت صدقه توسط مردم نیک اندیش که به تسهیل و تسریع در امر کمک به نیازمندان و رفع نیازهای ضروری آنان نیز میانجامد، روشهای نوین و الکترونیکی پرداخت صدقه است، تصریح کرد: روشهای الکترونیکی شامل شماره گیری کد دستوری #۰۷۶*۸۸۷۷* ، اسکن کیو آر (QR) کد صدقات، دستگاههای کارتخوان مستقر در نانواییهای سراسر استان و همچنین دستگاههای پوز مسئول امور خیرین کمیته امداد و یا واریز نقدی به شماره کارتهای مجازی مربوط به کمیته امداد در سطح شهرستانهای هرمزگان است.
وی درباره مصارف صدقات مردمی، گفت: صدقات پرداخت شده توسط مردم شریف هرمزگان، به صورت کامل در همین استان و در زمینههای مختلف و متنوعی از جمله کمک به احداث یا تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به هزینههای درمانی بیماران صعب العلاج و نیازمند نگهداری، کمک به تأمین هزینههای تحصیلی و ارائه خدمات فرهنگی به دانشآموزان و دانشجویان، تأمین جهیزیه برای زوجهای جوان، کمک به تأمین لوازم ضروری زندگی و پرداخت کمکهای موردی و ضروری به نیازمندان هزینه شده است.
باسره با تشکر و قدردانی از همراهی و مشارکت مردم و خیرین هرمزگان در بحث صدقات و خیرات، از همه خیرین معزز و مردم سخاوتمند استان هرمزگان برای مشارکت فعال بیش از پیش و مؤثرتر در همراهی با کمیته امداد استان و کمک به رفع مشکلات اساسی و ضروری مستضعفین و محرومین استان از طریق صدقات و کمکهای مردمی دعوت کرد.