به گزارش بشری، سهیلا رایزن گفت: نظارت و بازرسی یکی از ماموریتهای مهم نظام بیمهای است که از منافع و منابع سازمان مراقبت میکند و مشارکت مردم میتواند نقش موثری در پیشگیری از سوءاستفادههای احتمالی داشته باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به مأموریت اداره نظارت و بازرسی اسناد پزشکی در صیانت از حقوق بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد، بازرسیها را به ۲ روش محسوس و نامحسوس حضوری و غیرحضوری جهت پیشگیری و کنترل از تخلفات در بخش درمان غیرمستقیم انجام میدهد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی اسناد پزشکی هرمزگان با اشاره به فرایند نظارت و بازرسی در اسناد پزشکی اظهار کرد: بازرسیها در گذشته با توجه به تعداد مراکز، معمولا بصورت حضوری و با مراجعه مستقیم به مراکز طرف قرارداد انجام میگرفت ولی حالا با الکترونیکی شدن تولید نسخ و وجود سامانههای مختلف الکترونیکی، بازرسیها به روش غیرحضوری، از طریق نرم افزارهای سازمان، پورتال معاونت درمان و سیستم جامع اسناد پزشکی انجام میشود.
وی خاطر نشان کرد: بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در صورت شکایت از نحوه خدمت رسانی از مراکز طرف قرارداد، میتوانند از طریق سامانه نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی به آدرس www.nezarat.tamin.ir، سامانه ارتباط مردمی ۱۴۲۰و یا با مراجعه حضوری به اداره نظارت و بازرسی اسناد پزشکی هرمزگان و شماره تلفن ۳۳۳۵۳۰۱۸ اقدام کنند.