به گزارش بشری، محمد کریمی با اشاره به روزهای گرم تابستان و افزایش مصرف برق در استان گفت: از جمله مراکز پرمصرف در استان هرمزگان بانکها، موسسات عمومی و ادارات دولتی است.
وی ادامه داد: کاهش ساعت کاری این مراکز نیز تاثیر بسزایی در کاهش پیک مصرف برق داشته؛ اما همچنان لازم است با اعمال مدیریت و بدون اغماض نسبت به برخورد با ادارات بد مصرف و پر مصرف اعمال قانون شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، شمار مشترکین ادارای پرمصرف در این استان را حدود ۵۲۰ اداره دولتی و موسسات عمومی اعلام کرد و گفت: در عین حال از اداراتی که قانون را رعایت کردند و با خاموش کردن اسپیلیتهای اضافی و خارج کردن دستگاههای پر مصرف از مدار با ما همکاری داشتند باید قدردانی کرد.
وی با یادآوری اینکه براساس مصوبات ابلاغی ادارات باید در ساعات کاری ۴۰ درصد و پس از پایان وقت اداری ۷۰ درصد از مصرف خود را نسبت به مصرف پایه سال ۱۴۰۰ کاهش دهند، خواستار همکاری ادارهها شد.
۷۰ درصد نهادهای دولتی مجهز به کنتور هوشمند برق شدند
کریمی با اشاره به لزوم ضرورت توجه بیشتر نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی در این زمینه، تاکید کرد: تاکنون ٧٠ درصد از مشترکان بزرگ اداری شامل نهادهای عمومی و اداری مجهز به کنتور هوشمند شدهاند.
وی ادامه داد: از طریق کنتورهای هوشمند بر رعایت مدیریت مصرف ادارات نظارت شده و امکان قطع برق اداراتی که بعد از ۲ بار اخطار هنوز در اجرای مدیریت مصرف برقشان همکاری نمیکنند، از راه دور وجود دارد.
صرفهجویی ۱۲ مگاواتی با همکاری صنایع هرمزگان
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تعامل و مدیریت بار در صنایع و واحدهای صنعتی استان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع یکهزار و ۷۳۲ واحد صنعتی فعال در استان هرمزگان که اعمال مدیریت کردهاند و برای صرفه جویی پیشقدم شدهاند ۱۲ مگاوات برق صرفه جویی شده است.
وی ادامه داد: مدیریت مصرف در ۲ سال گذشته موجب عبور استان هرمزگان از بحران کمبود برق شده و امسال علاوه بر تحقق این هدف، با نگاه ویژه صنعت برق به واحدهای تولیدی، این واحدها نیز با کمترین آسیب مواجه شدهاند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بدون افزایش قابل توجه تولید انرژی الکتریکی و مدیریت مصرف نمیتوان از بحران برق در فصول گرم سال عبور کرد ولی سیاستهای دولت نشان داد که مدیریت مصرف درست، نقش بسزا و همسنگ با افزایش تولید در تامین برق کشور دارد.