به گزارش بشری، عبدالرضا پیرویمنش با اعلام این خبر افزود: کالاهای سرمایهای باید خدمات پس از فروش معتبر و تایید شده توسط وزارت صمت باشد به اینگونه که گارانتی محصول بر روی آن الصاق و در زمان نیاز از سامانه گارانتی وزارت صمت قابل مشاهده و پیگیری باشد.
وی افزود: تمامی کالاهای مشمول (لوازم خانگی، موبایل و الکترونیکی) اعم از تولید داخل و یا واردات قانونی باید خدمات پس از فروش معتبر داشته باشند.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان خاطر نشان کرد: سامانه گارانتی به آدرس www.irangs.ir به عموم مردم بر اساس کد شناسه کالا قابل رهگیری است.
وی با تاکید بر دریافت شبانه روزی شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴ گفت: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل کنند.