به گزارش بشری، علی عزیزی با اشاره به اقدامات ایزوایکو در عملیات نجات ناو سهند گفت: با تقسیم کاری که از سوی امیر ایرانی و سلمان ضربی صورت گرفت، کارگروههایی تشکیل شد و بدین صورت ایزوایکو تمام پشتیبانی و مسائل لجیستیکی که در اسکله داشت را در اختیار این عملیات قرار داد.
وی ادامه داد: ۳ دستگاه جرثقیل ۲۵۰ تن، لودر، جرثقیل زرافهای، دستگاه موبایل ۶۰ تن، بوژی، بویانسی تانک، ۴ دستگاه پانتون، ۶ دستگاه ۱۶ اینچ تخلیه آب، ۳ دستگاه کانکس و ۲ عدد کانتینر و لیفتراک مورد استفاده قرار گرفت.
مدیر گروه شناورهای بزرگ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افزود: بارج ۱۰ هزار تن، شاهینهای ۲۵۰ تن، ۱۲۰ تن و ۹۰ تن، زیرساخت اسکله، برق، لاین هوای فشرده، ۲ عدد کمپرسور ۷۰۰ مترمکعب و کمپرسور سیار از دیگر تجهیزاتی بود که با دستور مدیرعامل ایزوایکو بصورت شبانه روزی در این عملیات مورد استفاده قرار داده است تا عملیات در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: در این عملیات نه تنها مدیرعامل مجتمع در عملیات حضور ۲۴ داشت؛ بلکه با ارائه مشاورههای فنی به تکنسینهای عملیات کمک میکرد و در طول این پروژه گاها بیش از ۳۰ ساعت بیدار بودیم.
این مسئول در ادامه به استفاده از لاین هوای فشرده با استفاده از ۲ دستگاه کمپرسور با ۷۰۰ مترمکعب در ساعت دبی خروجی از سوی ایزوایکو اشاره کرد که عملیات هوارسانی را به تیمهای غواصی برعهده داشت و در راهاندازی لیفتینگ بگها نقش حیاتی داشت.
وی تصریح کرد: اگر این امکانات نبود آنها مجبور بودند از کمپرسورهای سیار بسیاری استفاده کنند که باعث کندی پیشرفت عملیات و بروز چالشهای جدی میشد.
امیر ایرانی از تلاش نیروهای ایزوایکو تقدیر کرد
عزیزی با اشاره به رضایت کامل امیر ایرانی افزود: به گفته امیر ایرانی و امیر مقدم، نیروهای ایزوایکو از نفرات نداجا پرتلاشتر و جدیتر پای کار بودند و اگر این حمایتها، همکاریها و همدلیها از طرف تیم ایزوایکو انجام نمیشد، قطعا برای نجات این شناور دچار مشکل جدی بودیم.
وی افزود: خدا را شاکریم که این اتفاق بزرگ رقم خورد و با یک همدلی مثال زدنی کار انجام و شناور از آب گرفته شد و در نهایت به داک منتقل شد.
ناو سهند در ماه قبل دچار حادثه شده بود که بعد از ۱۴ روز تلاش شبانه روزی در بدترین شرایط آب و هوایی و گرمترین روزهای سال، بدون هیچگونه حادثهای و در ایمنی کامل ناو سهند سر از آب بیرون آورد و در حوض خشک ایزوایکو جهت بازسازی پهلو گرفت.
مدیرعامل ایزوایکو در شرایطی مصمم به بازگردانی ناو سهند بود و توان و تجهیزات این مجتمع را جهت نجات ناو سهند بکار گرفت که بسیاری از مهندسان و صاحب نظران صنایع دریایی ایران و جهان بر این باور بودند که ناو سهند قابل بازگشت نیست اما مدیران و مهندسان ایزوایکو با عزمی راسخ هم قسم شده بودند تا این عملیات را به سرانجام برسانند.