به گزارش بشری، محمد آشوری تازیانی به همراه جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و بیمه سلامت استان در ساختمان سامد حضور یافت و به صورت مستقیم به تماسهای تلفنی مردم پاسخ داد.
هدف از این اقدام، بررسی دقیق دغدغهها و مشکلات شهروندان در زمینه مسائل مرتبط با بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و خدمات بیمهای بوددر این برنامه که در راستای اجرای نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی و تحقق حقوق شهروندی صورت گرفت.
استاندار هرمزگان به ۲۸ مورد از تماسهای تلفنی هماستانیها پاسخ داد و ضمن استماع دقیق مسائل مطرح شده، دستورات لازم را به مدیران حاضر در مرکز سامد جهت پیگیری فوری صادر کرد.
وی با اشاره معطل ماندن برخی از مسائل مهم و اولویتدار در این حوزه، افزود: حل این مسائل نیازمند طراحی یک مدل و الگوی کارآمد جهت سرعت بخشیدن به فرآیند تامین منابع مالی و تعامل سازنده بین دستگاههای ذیربط است.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم همفکری و تعامل برای حل چالشهای موجود، اظهار کرد: نباید مردم به دلیل تاخیر در پرداختهای بیمهای یا اختلافات اداری دچار مشکل شوند؛ برای برون رفت از این وضعیت، نیازمند یک رویکرد جامعنگر، تعامل سازنده و تدبیر مسئولانه هستیم باید با همفکری و همکاری، فرآیندهای موجود را اصلاح و سرعت خدماترسانی را افزایش دهیم.
آشوری تازیانی همچنین بر لزوم پیگیری جدی این موضوعات در سطوح ملی تاکید کرد و گفت: در صورت نیاز، با وزیر بهداشت و سایر مسئولان ارشد سازمانهای بیمهگر نیز مذاکره و پیگیری خواهیم کرد تا با ایجاد گشایش در این حوزه، زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود.
وی تلاش در مسیر حل مسائل اولویتدار حوزه سلامت را گامی مهم در جهت افزایش رضایت شهروندان دانست و با اشاره به اهمیت ایجاد یک سازوکار مستمر برای گفتوگو و مسئلهیابی در حوزه بهداشت و درمان، افزود: باید با رویکردی علمی و دقیق به شناسایی ریشهای مشکلات پرداخته و با اتخاذ راهکارهای کارآمد، زمینه بهبود و ارتقای خدمات این حوزه را فراهم سازیم هدف نهایی، رسیدن به نقطهای مطلوب و متعادل است که در آن، شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.